Engagement in cijfers

HET BELANG VAN ENGAGEMENT.

Termen als ‘duurzaamheid’, ‘innovatie’, ‘authenticiteit’ en ‘transparantie’ keren vaak terug in het kader van continuïteit van je onderneming. Een mooie aanvulling hierop is ‘engagement’ of ‘betrokkenheid’ van je medewerkers. Hoe hoger de betrokkenheid van je medewerkers, hoe beter hun performance en dus hun productiviteit.

Maar hoe bereik je nu juist dit engagement? Of beter nog, hoe behoud en verbeter je het engagement van je medewerkers?

Duidelijke communicatie, feedback en motivatie spelen een cruciale rol in het creëren van de gewenste betrokkenheid. De rol van de People Manager bestaat erin deze factoren correct te implementeren.

De groei van je bedrijf zit in het engagement. Betrokken medewerkers zijn trouwer, presteren beter en blijven langer werken voor hetzelfde bedrijf. Ze gaan voluit om het vooropgestelde bedrijfsresultaat te bereiken.

Enkele cijfers ter verduidelijking:

  • Het ziekteverzuim van betrokken medewerkers ligt 41% lager dan van niet-betrokken medewerkers.
  • De kans dat niet-betrokken medewerkers hun werkgever verlaten, is vier keer groter dan bij betrokken medewerkers. Een goed opgeleide medewerker vervangen kost ongeveer driemaal zijn of haar jaarsalaris (+wervings- of inwerkkosten).
  • Betrokken medewerkers maken 41% minder fouten.
  • Het aantal bedrijfsongevallen ligt 70% lager bij ondernemingen met een hoge betrokkenheid.
  • De 25% meest betrokken medewerkers zijn 17% productiever dan de 25% minst betrokken. medewerkers.
  • Sterk betrokken medewerkers voelen zich 23% meer betrokken bij hun klanten.

Bron: Magazine Geëngageerd Ondernemen, Etion

Zelf heeft een vlot te implementeren model uitgewerkt waardoor engagement wordt bereikt, behouden en verbeterd binnen je onderneming.

Deel dit artikel

Vrijblijvend kennismaken?

Contacteer ons
Contacteer ons